Thursday, September 27, 2007

Cateva ganduri din prima luna petrecuta in Suedia

Mi-am dorit de cand eram mica sa ajung in Suedia. Visul meu s-a implinit in luna august. Am ajuns in Jönköping foarte de dimineata si am cautat Universitatea. In drumul spre scoala am vazut lacul Vättern. Pe malul lacului era foarte multa lume pentru ca era soare si aici oamenii sunt foarte bucurosi cand e insorit. Si eu ma bucur foarte mult de astfel de zile pentru ca ploua foarte des, dar nimeni nu se uita ciudat daca ai noroi pe pantofi:) In campus sunt patru scoli, biblioteca(imensa si unde gasesti si carti foarte noi si carti foarte vechi) si Studenternas Hus(locul unde se organizeaza evenimente culturale, unde poti bea ceva si manca, unde e magazinul cu obiecte cu logo-ul scolii, carti second hand si cateva calculatoare). Imi place foarte mult zona facultatii. Eu merg la School of Communication and Education, care e cea mai frumoasa;). Orasul e mic, dar destul de activ. Sunt foarte multi exchange students, ceea ce e bine pentru ca suntem ca o comunitate aici. Studentii suedezi sunt prietenosi, dar dupa cateva beri si cum la scoala nu beau, desi in barul scolii se vinde si bere. Sunt si unii care sunt interesati de noi, dar destul de putini. Eu ma integrez mai usor pentru ca toti cred ca sunt suedeza, dar simt ca au anumite retineri cand vad ca nu vorbesc suedeza.
Casa in care stau e ok. Locuiesc numai cu exchange students intr-o zona mai retrasa a orasului, unde busul vine o data la 30 de minute, dar e frumos. Avem vedere spre lac, un common room mare si mult chef de petrecere. Mi se pare ciudat sa locuiesc aici, alaturi de inca aproximativ alti 50 de tineri, dar imi place mult.
Pana luni am avut numai curs de suedeza, dar acum am inceput un curs care are o mai mare legatura cu comunicarea, pentru ca sunt mici sansele sa folosesc suedeza in comunicare. Deja avem teme, doua carti de citit ,de vizionat filme si multe teme de reflectie. Profii sunt tineri si ne trateaza bine.
Aici sunt foarte multe evenimente in fiecare saptamana. Se organizeaza petreceri tematice "Toga party", "White Party", "Pool Party"- the best party I've ever been to, "Beach Party" si altele. La Studendernas Hus in fiecare saptamana e o competitie, o expozitie sau prezentari de diferite feluri. Marti, 2 Octombrie, va fi prezentare Romaniei, am emotii, dar sunt sigur ca ne vom descurca. Suntem 4 studenti si speram sa reusim sa convingem macar cativa oameni ca Romania nu e chiar asa "fucked up" cum cred ei.
Am foarte multe de spus, dar cred ca post-ul e deja prea lung. Imi continui povestea mai tarziu.

1 comment:

Paula said...

Sa pui si ceva poze pe blog. :)
Inca un lucru...scoate pls chestia cu interdicia comentarillor anonime. Nu ca as vrea sa-ti pun asa ceva. :)
Dar din cauza asta nu ma lasa sa ma semnez cu blogul meu de pe Wordpress si trebuie sa intru de fiecare data in contul meu de pe blogger...la care abia mi-am aminti userul:)
Ah..si ma mai pune sa scriu niste litere dintr-o poza in casuta ca sa se asigure ca nu postez spam.